Pretekli teden se je zaključil Nacionalni mesec skupnega branja, ki je potekal od 8. septembra do 8. oktobra. Tudi na naši šoli smo pripravili pestro paleto bralnih dejavnosti, s katerimi smo ozavestili pomen branja, in vam jih predstavljamo v nadaljevanju prispevka.
Prvošolci so prvič obiskali šolsko knjižnico, si izposodili čisto prvo knjigo in prisluhnili pravljici gospe knjižničarke. Prav tako se je vsak dan v njihovem razredu začenjal z 10-minutnim skupnim branjem slikopisov, kjer so učenci aktivno sodelovali pri branju. V Nacionalnem mesecu skupnega branja so učenci 1. razreda v goste povabili svoje babice, ki so jim prebirale pravljice. Otvorili so tudi začetek bralnega nahrbtnika z medvedkom Pikijem, ki bo učencem krajšal bralne popoldneve doma. Pripravili so tudi dramsko ustvarjalnico, pri kateri so poustvarili pravljico Mojca Pokrajculja.
V 3. razredu so vsak ponedeljek začeli z branjem pravljice, ki jih je popeljala v čarobni svet domišljije in ustvarila prijetno vzdušje za ves dan. Učenci so se med seboj povezali tudi tako, da so brali drug drugemu, kar je bilo še posebej lepo opazovati. Poleg tega so se odločili, da bo branje prisotno tudi v vsakem šolskem dnevu, zato so na začetku vsake ure slovenščine namenili nekaj minut za skupno branje. Vsak teden so izbrali novi dve knjigi, ki sta jih vodili skozi bralni teden. Ta navada je postala pomemben del njihovega vsakdana in je prispevala k še večji povezanosti učencev ter spodbudila njihov interes za knjige.
Tudi v 4. razredu so izvedli veliko pisanih bralnih aktivnosti, učence je še posebej navdušilo in motiviralo branje kot sprostitev po računanju.
V 5. razredu so učenci doma izpolnjevali bralne liste. V okviru pouka so vsako jutro prebirali strokovno literaturo in različne zanimivosti (vulkani, potresi, živali itn.) in opaziti je bilo, kako učenci vsak dan postajajo bolj vedoželjni in izkazujejo interes po izposoji strokovnih knjig. Pri pouku slovenščine so učenci v nadaljevanjih prebirali knjigo pisateljice Dese Muck, Blazno resno o šoli. V razredu so si petošolci ustvarili čisto svojo razredno knjižnico in bralni kotiček, ki ga lahko obiskujejo, ko zaključijo z nalogami.
V mesecu, ki je posvečen skupnemu branju, so učenci predmetne stopnje obiskali šolsko knjižnico, kjer so se naučili samostojno poiskati knjigo na podlagi signature. Tisti, ki so bili tega že vešči, pa so svoje znanje le obnovili. Manjkalo pa niti literarno poustvarjanje, saj so učenci napisali različne pesmi na podlagi Vodnikovega Dramila, ki so objavljene tako na spletu kot tudi na panojih šolskih hodnikov.
V podaljšanem bivanju 1., 2. in 4. razreda so učenci skoraj vsakodnevno brali pravljice in krajše zgodbe. Branje so si popestrili tudi tako, da so starejši brali svojim mlajšim prijateljem ter z branjem v naravi.
V podaljšanem bivanju 3. in 5. razreda so prebirali zgodbe Mislice Ferija Lainščka in jih likovno poustvarjali. Izdelali so si svojo knjižno kazalko in skupaj z učiteljico Vesno obiskali šolsko knjižnico. Svoje izdelke so učenci pokazali tudi šolski knjižničarki in si izposodili knjigo. Manjkalo pa ni niti medgeneracijsko branje, saj so starejši prebirali mlajšim in obratno.
Tudi pri pouku angleškega jezika so učenci od 1. do 3. razreda skupaj z učiteljico prebrali vsaj eno angleško knjigo, ob koncu vseh ur pa so knjige prebirali že samostojno.
Potekla je tudi prva bralna čajanka.
Kljub dejstvu, da se je Nacionalni mesec skupnega branja zaključil, zagotavljamo, da bomo takšne in podobne bralne dejavnosti izvajali tudi v preostanku šolskega leta, saj skupno branje bogati naše odnose, besedni zaklad in bralno kulturo.
Strokovni delavci šole